Powered By Blogger

Monday, June 29, 2009

PAS, KERAJAAN LANGIT & DAP

Ayah Pin nafi Nik Aziz tapi sokong PAS di Manek Urai


Ayah Pin, Ketua Kerajaan Langit hari ini mengeluarkan kenyataan menafikan tuduhan Menteri Besar, Tuan Guru Dato Nik Aziz Nik Mat bahawa Kerajaan Langit bekerjasama dengan UMNO.

Gambar atas: Kerajaan Langit semasa zaman kegemilangan di bawah naungan pemerintahan Hadi di Terengganu. Penempatan Ayah Pin dimusnahkan di bawah pentadbiran kerajaan Idris Jusoh.

Slogan PAS untuk Manik Urai


Slogan yang berbunyi "Membangunkan Islam bersama DAP" dilancarkan ekoran kenyataan kontroversi Nik Aziz menuduh UMNO sama dengan ajaran sesat Ayah Pin.
leadimage
Bila ditanya mengenai syarahan seorang pemimpin PAS yang menuntut kepulangan Chin Peng dalam syarahan di Parit Sulong, Nik Aziz kata tidak mengapa. Walaupun UMNO tentang kepulangan komunis pengganas Chin Peng, dia yang penentu untuk tuduh UMNO komunis.

"Serupa macam saya cakap dahulu. Orang UMNO boleh lompat parti masuk Pakatan Rakyat. Tapi kalau orang Pakatan lompat masuk barisan Nasional, saya kata hukumnya haram dan melanggar prinsip demokrasi," kata Nik Aziz dalam sidang akhbar.

Pendiran yang sama diberi Nik Aziz bila diberitahu wartawan peguam yang mengikuti ajaran Ayah Pin adalah penyokong Pakatan Rakyat.

Pemuda UMNO Kelantan telah membuat laporan polis terhadap kenyataan Nik Aziz. Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria merasakan kesal dengan kenyataan Nik Aziz. Tengku Razaleigh yang jarang memberi kenyataan politik tegur menegur. Pemimpin dan pengikut PAS enggan memberi respons. Difahami mereka takut dihujani dengan 60 soalan.

berita selanjutnya di http://the-antics-of-husin-lempoyang.blogspot.com/

0 comments:

Post a Comment

RENCANA

REALITI !!!