Powered By Blogger

Sunday, June 21, 2009

AHLI MAJLIS TPG

MAJLIS ANGKAT SUMPAH AHLI MAJLIS PERBANDARAN TAIPING
(http://www.umnotaiping.org/)

21Mei- Majlis angkat sumpah Ahli Majlis, Majlis Perbandaran Taiping telah berlansung di Dewan Penthouse Majlis Perbandaran Taiping Jam 3 petang ini, Di hadiri Oleh Datuk Mah Hang Soon Exco Kerajaan Tempatan Negeri Perak, Orang Besar Jajahan Larut Matang Dan Selama Y.A.Bhg. Dato’ Dr. Haji Wan Mohd. Isa bin Dato’ Seri Wan Ahmad, Ahli Dewan Undangan Negeri (Terong) YB. Dato’ Rosli Hussin,Ketua Ketua Jabatan dan Bagi meyaksikan Upacara Terima jawatan dan angkat sumpah Ahli Majlis Yang Dipertua Majlis Perbandaran Taiping, Tuan Omor Bin Saad.

Secara amnya Majlis terdiri daripada seorang Yang DiPertua Majlis Perbandaran Taiping dan 23 orang Ahli Majlis yang dilantik sebagai mewakili masyarakat tempatan. Pada kali ini terdapat kelainan dalam perlantikan ahli ahli majlis yang selalunya terdiri daripada wakil wakil parti politik dan pada kali ini lebih kurang 1par3 dari lantikan baru adalah dari kalangan NGO tempatan.

Dato’ Mah Han Soon dalam ucapan beliau menyeru agar ahli ahli majlis yang dilantik menjalankan tugas dengan penuh ikhlas dan dedikasi dan kerajaan tempatan atau PBT adalah merupakan kerajaan rakyat yang sebenar.

UMNO Bahagian Taiping Mengucapkan selamat menjalankan tugas sebagai Ahli Majlis dengan telus dan ikhlas.

0 comments:

Post a Comment

RENCANA

REALITI !!!